Szerződési feltételek

Az Általános Szerződési Feltételek (továbbiakban „ÁSZF”) ( tartalmazzák Premium Quality Korlátolt Felelősségű Társaság (székhely: 6726 Szeged, Bérkert u. 10., adószám:24681384-2-06), mint vállalkozó (továbbiakban “Szolgáltató”; fogyasztási szerződésekben „Vállakozó”) által üzemeltetett webáruház használatára vonatkozó általános szerződési feltételeket. Kérjük, hogy csak akkor vegye igénybe szolgáltatásainkat, amennyiben minden pontjával egyetért, és kötelező érvényűnek tekinti magára nézve. Jelen dokumentum nem kerül iktatásra, kizárólag elektronikus formában kerül megkötésre (nem minősül írásban foglalt szerződésnek). Az ÁSZF minden jogügyletre és szolgáltatásra vonatkozik, amely a weboldalon keresztül történik, függetlenül attól, hogy annak teljesítése Magyarországról vagy külföldről, a vállalkozó vagy közreműködője által történik. A termékek ajánlása és szolgáltatások nyújtása természetes, illetve jogi személy vagy jogi személyiség nélküli szervezet részére történik, aki/amely a felkínált terméket megvásárolja és a szolgáltatást igénybe veszi. (továbbiakban „Igénybevevő”). Amennyiben az Igénybevevő olyan természetes személy, aki a szerződést szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körén kívül köti – fogyasztónak minősül. (továbbiakban „Fogyasztó”)

1. Szolgáltató adatai

A Szolgáltató neve: Premium Quality Korlátolt Felelősségű Társaság
A Szolgáltató székhelye: 6726 Szeged, Bérkert u. 10.
A Szolgáltató elektronikus elérhetősége: office@premiumquality.hu
Cégjegyzékszáma: 06-09-020454
Adószáma: 24681384-2-06
Nyilvántartásban bejegyző hatóság neve (cégbíróság): Szegedi Törvényszék Cégbírósága
Telefonszámai: +36 (70) 318 1648;
A szerződés nyelve: magyar
A tárhely-vállalkozó adatai: MAXER Hosting Kft. (1132 Budapest, Victor Hugo u. 18-22.)
A cég képviselői: Vass László György

A jelen Szabályzatban által nem szabályozott kérdésekre és értelmezésére a magyar jogot vesszük alapul, kiváltképp tekintettel a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény (továbbiakban„Ptk.”) és az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások adott kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. törvény vonatkozó rendelkezéseire. A vonatkozó jogszabályok kötelező rendelkezései a felekre külön kikötés nélkül is irányadók. Továbbá a felek számára irányadó a Kormány 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelete: a fogyasztó és a vállalkozó közötti szerződések részletes szabályairól szóló kormányrendelete.

A Prémium Quality weboldala és a Prémium Quality Kft. általános szerződési feltételei, mint szerzői jogi művek, jogvédelem alatt állnak. Bármilyen jellegű jogosulatlan másolása, felhasználása polgárjogi és büntetőjogi szankciókat von maga után.

Probléma esetén Szolgáltató a következő telefonszámon, illetve e-mail címen érhető el: +36 (70) 318 1648; office@premiumquality.hu (az ügyfélszolgálat hétfő-csütörtök 8-16:30, péntek 8-14 óráig érhető el).

2. Adatkezelési szabályok

Az adatkezelési szabályokat az ÁSZF külön fejezetében található Adatkezelési Szabályzat tartalmazza. Az adatkezelési szabályzat része az általános szerződési feltételeknek.

3. Általános rendelkezések

3.1. A jelen ÁSZF hatálya kiterjed a Magyarország területén nyújtott minden olyan elektronikus kereskedelmi szolgáltatásra, amely a weboldalon található elektronikus áruházon keresztül történik. Továbbá jelen ÁSZF hatálya kiterjed minden olyan kereskedelmi ügyletre Magyarország területén, amely jelen szerződésben meghatározott Felek között jön létre. A webáruházban történő vásárlást az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. törvény ("Ektv.") szabályozza.

3.2. A webáruházban lévő termékek és szolgáltatások a Ptk.6:64.§ (1) bek szerinti ajánlatnak minősülnek. A Szolgáltató ajánlati kötöttsége azon termékek és szolgáltatások vonatkozásában áll fenn, amik a weblapon elérhetőek és ténylegesen meglévőek. Amennyiben a termék már nem beszerezhető, akkor a Szolgáltató erről az Igénybevevőt haladéktalanul értesíti. Ilyen esetben a szerződés teljesítése lehetetlenné válik és a Szolgáltató a részére nyújtott pénzbeli ellenértéket haladéktalanul visszafizeti az Igénybevevőnek.Az Igénybevevő részéről az ajánlat a megrendeléssel kerül elfogadásra, melyről automatikusan e-mailben visszaigazolást kap a 45/2014.(II.26.) a fogyasztó és a Vállalkozó közötti szerződések részletes szabályairól szóló Korm. rendelet (továbbiakban a „Rendelet”) 18.§ a, és b, pontjai szerint.

Amennyiben a visszaigazolás az Igénybevevőhöz nem érkezik meg, mert rossz adatokat közölt, úgy a Szolgáltató mentesül az ajánlati kötöttség alól és a szerződés teljesítésére nem kötelezhető.

Az elektronikus úton küldött szerződéses nyilatkozatok akkor válnak hatályossá, amikor azok a másik fél számára hozzáférhetővé válnak.

Az Igénybevevő megrendelése a Szolgáltató általi ajánlat elfogadásának minősül a Ptk.6:66.§ szerint, mellyel adásvételi szerződés jön létre a felek között. Az adásvételi szerződés a Szolgáltatót mint eladót a dolog tulajdonjogának az átruházására, az Igénybevevőt pedig a vételár megfizetésére és a dolog átvételére kötelezi.

Az ajánlat elfogadása esetén a megrendeléssel - a felek között – magyar nyelven, írásbeli szerződésnek minősülő szerződés jön létre.

A felek közötti szerződés a Ptk 5:38.(1) bek szerint a termék Igénybevevő általi birtokbavételével valósul meg.

Vállalkozó tájékoztatja a Fogyasztókat, hogy a Rendelet 4.§ 10. pontja szerint a megkötött szerződés távollévők között kötött szerződésnek tekinthető.

3.3 A távollévők között kötött szerződés megkötését megelőzően a Vállalkozó az alábbiakról tájékoztatja a fogyasztókat az alábbiakról: (Rendelet 11.§-nak megfelelően)

  • a szerződés szerinti termék vagy szolgáltatás lényeges tulajdonságairól, az adathordozónak és a terméknek vagy szolgáltatásnak megfelelő mértékben a weboldalon megtalálható ajánlatban
  • vállalkozó nevéről: Premium Quality Korlátolt Felelősségű Társaság (székhely: 6726 Szeged, Bérkert u. 10., adószám:24681384-2-06),
  • a vállalkozó székhelyének postai címe: és – ha azzal rendelkezik – a telefonszámáról, a telefaxszámáról és az elektronikus levelezési címéről, továbbá annak a vállalkozónak a nevéről és postai címéről, akinek a nevében eljár – a weboldalon
  • a vállalkozó üzleti tevékenysége helyének postai címéről, és annak a vállalkozónak a postai címéről, akinek a nevében eljár, akihez a fogyasztó a panaszait címezheti, ha e cím az előző pontban megadott címtől eltér – a weboldalon szerződés szerinti termékért vagy szolgáltatásért járó ellenszolgáltatás adóval megnövelt teljes összegéről vagy – ha a termék vagy szolgáltatás jellegéből adódóan az ellenértéket nem lehet előre ésszerűen kiszámítani – annak számítási módjáról, valamint az ezen felül felmerülő valamennyi költségről (így különösen a fuvardíjról vagy a postaköltségről), vagy ha e költségeket nem lehet ésszerűen előre kiszámítani, annak a ténynek a feltüntetéséről, hogy további költségek merülhetnek fel – a weboldalon
  • határozatlan időre szóló vagy előfizetést magában foglaló szerződés esetében arról, hogy az ellenszolgáltatás teljes összege a számlázási időszakra vonatkozó valamennyi költséget tartalmazza. Ha az ilyen szerződés átalánydíjas, arról, hogy az ellenszolgáltatás teljes összege egyúttal a teljes havi költséget is jelenti. Ha az összes költséget nem lehet előre kiszámítani, az ellenszolgáltatás összegének kiszámításának módjáról a weboldalon
  • a szerződés megkötéséhez alkalmazott, távollévők közötti kommunikációt lehetővé tévő eszköz használatának díjáról, ha azzal összefüggésben az elektronikus hírközlési vállalkozó által a hívó fél számára az előfizetői szerződésben meghatározott díjon felül további díj terheli a fogyasztót, vagy a telefonhívás, üzenetküldés emelt díjas szolgáltatás igénybevételével jár a weboldalon
  • a teljesítés feltételeiről, így különösen a fizetésről, a fuvarozásról és a teljesítési határidőről elsősorban email útján kap tájékoztatást, valamint a vállalkozó panaszkezelési módjáról jelen ÁSZF-ben foglaltan
  • az elállási és felmondási jog gyakorlásának határidejéről és egyéb feltételeiről, módjáról, valamint a felmondási nyilatkozat-mintáról az ÁSZF 7. ponjában és 1. és 2. sz. mellékletében
  • az elállási és felmondási jog gyakorlása esetén a termék visszaküldésének költségét a fogyasztónak kell viselnie, ha a vállalkozó nem vállalta e költség viselését, és – a távollévők között kötött szerződés esetében – a termék postai küldeményként nem küldhető vissza;
  • a fogyasztó köteles megtéríteni a felmondás vállalkozóval való közlése időpontjáig teljesített szolgáltatással arányos díjat, ha a vállalkozó a szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés teljesítését már megkezdte és az Igénybevevő ezt követően gyakorolja a Rendelet 20.§ szerinti felmondási jogát
  • azokról az esetekről, amikor a fogyasztót nem illeti meg a Rendelet szerinti elállási és felmondási jog – ezeket az ÁSZF 7. pontja tartalmazza
  • a kellékszavatosságra és termékszavatosságra, valamint a jótállásra vonatkozó jogszabályi kötelezettségekről - az ÁSZF 3. sz. melléklete szerint
  • az értékesítés utáni ügyfélszolgálati és egyéb szolgáltatásokról a weboldalon
  • a vállalkozó nem rendelkezik a fogyasztókkal szembeni tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat tilalmáról szóló törvény szerinti magatartási kódexel
  • adott esetben a szerződés időtartamáról, és ha a szerződés határozatlan időre szól vagy a szerződés a határozott idő elteltét követően határozott időre meghosszabbodik vagy határozatlan idejűvé alakul át, a szerződés felmondásának feltételeiről a weboldalon
  • a fogyasztó kötelezettségeinek szerződés szerinti legrövidebb időtartamáról a weboldalon
  • a fogyasztó által a vállalkozó kérésére fizetendő vagy biztosítandó letét vagy egyéb pénzügyi biztosíték nyújtásáról és annak feltételeiről a weboldalon;
  • a digitális adattartalom működéséről, valamint az alkalmazandó műszaki védelmi intézkedésről a weboldalon
  • a digitális adattartalom hardverrel és szoftverrel való együttműködési képességéről a weboldalon
  • a jogszabályi előírás vagy a vállalkozó döntése alapján a vállalkozóra nézve kötelező peren kívüli panaszkezelési mód és vitarendezési mechanizmus igénybevételének lehetőségéről, valamint az ehhez való hozzáférés módjáról; a békéltető testülethez fordulás lehetőségéről, a vállalkozó székhelye szerint illetékes békéltető testület nevéről és székhelyének postai címéről - az ÁSZF 9. pontjában

A fentiekben részletezett tájékoztatás a felek közötti szerződés részét képezi és nem módosítható, kivéve, ha a szerződő felek erről kifejezetten megállapodnak.

A szerződés megkötését követően a feleknek az ÁSZF 3.2. pontjában foglalt kötelezettségeiket kell teljesíteniük.

A vállalkozó a megkötött szerződéseket nyilvántartja és 5 évig a szerződésekre vonatkozó adatokat megőrzi.

4. Megvásárolható termékek, szolgáltatások köre

A weboldal által megjelenített termékek online felületen, elektronikus levélben vagy telefonon rendelhetőek meg. A megrendelhető termékek tartalmazzák az ÁFA-t. A weboldalon feltüntetett termékek nem tartalmazzák a házhozszállítási díjat, utánvét költségét illetve a csomagolási díjat.

A webáruházban a Szolgáltató részletesen feltünteti a termék nevét, leírását, cikkszámát, kategóriáját, illetve a termékekről fotót jelenít meg. A termékek adatlapján található képek eltérőek lehetnek a valóstól, bizonyos esetekben illusztrációként szerepelnek. Amennyiben a fénykép csak illusztrációként szolgálnak, úgy ezt a vállalkozó az ajánlatban feltünteti.

5. Rendelés menete

A vásárló megvásárolni kívánt terméket a 'Kosárba’ funkcióval tudja a kosárba helyezni, mely a vásárlás véglegesítésének első lépése. A ’Kosár tartalma’ menüpont alatt kiválaszthatja, hogy megtekinti e a kiválasztott terméket/termékeket vagy fizetni kíván.

Ha egy adott termék megrendelését vissza kívánja vonni a ’Kosár tartalma’ menüpont alatt megteheti az ’eltávolítás' funkciót használva (kuka ikon szimbolizálja a termék sorában). Abban az esetben, ha új terméket kíván hozzáadni a kosár tartalmához, visszatérhet a kezdő vagy keresőoldalra és folytathatja a vásárlást.

A ’Kosár tartalma’ menüpont segítségével ellenőrizheti a kiválasztott áruk rész- és végösszegét. A szállítási díj a pénztárnál a szállítási és számlázási információ alapján frissül, miután kiválasztotta az Ön számára előnyös kézbesítési módot.

Az adott termék árának rendezésére utánvéttel, előre utalással, bankkártyás fizetéssel és online fizetéssel van mód. A fizetési mód kiválasztásának függvényében a végösszeg változhat.

A megrendelés véglegesítésekor Vásárló elfogadja jelen szerződés feltételeit, ami után a ’Megrendelés’ gombra kattintva véglegesíti megrendelését.

A Szolgáltató webáruház kötelessége az igénybe vevőt a termék/termékek megrendelésről visszajelzésképpen tájékoztatni. Amennyiben e visszaigazolás az igénybe vevő megrendelésének elküldésétől számított, a szolgáltatás jellegétől függő elvárható határidőn belül, de legkésőbb 48 órán belül nem érkezik meg (kivéve ünnepnapok és munkaszüneti napok esetében), akkor a Vásárló ellenőrizze levelező rendszere SPAM vagy levélszemét mappáját, illetve amennyiben ezután sem találja vegye fel vállalkozó ügyfélszolgálatával a kapcsolatot. A közvetlenül a megrendelés leadása után kézhez kapott e-mail automatikusan generált és tájékoztató jellegű, így nem minősül a rendelés megerősítésének.

A megrendelés és annak visszaigazolása akkor tekintendő a Szolgáltatóhoz, illetve az igénybe vevőhöz megérkezettnek, amikor az számára hozzáférhetővé válik. A jelen szabályoktól eltérhetnek a felek, ha ebben megállapodtak.

A Premium Quality Kft. külföldi utas ÁFA visszatérítést nem végez. A megkötött szerződés írásban, kizárólag magyar nyelven megkötött szerződésnek minősül.

6. A megrendelések feldolgozása és teljesítése

A megrendelések feldolgozásának teljesítése az 5-ös pontban leírtak szerint történik.

7. Elállás joga

7.1. A felek között létrejött szerződés esetén a fogyasztónak a teljesedésbe még nem ment vagy már teljesített szerződés esetén az alábbiak szerint van helye az elállásnak (Rendelet 20.§ - 30.§):

A távollévők között kötött szerződés esetén a fogyasztót az alábbiakban meghatározott határidőn belül indokolás nélküli elállási jog illeti meg. Olyan üzlethelyiségen kívül kötött és távollévők között kötött szerződés esetén, amely szolgáltatás nyújtására irányul és a teljesítés a Rendelet 13. § vagy a 19. § szerinti nyilatkozat megtételét követően megkezdődik, a fogyasztót az alábbiakban meghatározott határidőn belül indokolás nélküli felmondási jog illeti meg.

A fogyasztó elállási vagy felmondási jogát

  • termék adásvételére irányuló szerződés esetén
  • a terméknek,
  • több termék adásvételekor, ha az egyes termékek szolgáltatása eltérő időpontban történik,az utoljára szolgáltatott terméknek,
  • több tételből vagy darabból álló termék esetén az utoljára szolgáltatott tételnek vagy darabnak,
  • ha a terméket meghatározott időszakon belül rendszeresen kell szolgáltatni, az első szolgáltatásnak,

a fogyasztó vagy az általa megjelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik személy általi átvételének napjától;

szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés esetében a szerződés megkötésének napjától számított tizennégy napon belül gyakorolhatja.

A fentiekben foglaltak nem érintik a fogyasztó azon jogát, hogy elállási jogát a szerződés megkötésének napja és a termék átvételének napja közötti időszakban is gyakorolja.

Ha a szerződés megkötésére a fogyasztó tett ajánlatot, a fogyasztót a szerződés megkötése előtt megilleti az ajánlat visszavonásának joga, ami a szerződés megkötésére kiterjedő ajánlati kötöttséget megszünteti.

A fogyasztó az őt megillető elállási vagy felmondási jogát erre vonatkozó egyértelmű nyilatkozattal vagy az ÁSZF 2. sz mellékletében található minta felhasználásával gyakorolhatja.

Az elállási jog közlését a vállalkozó a fogyasztó részére elektronikus úton visszaigazolja.

Ha a fogyasztó a fentieknek megfelelően eláll az üzlethelyiségen kívül kötött vagy a távollevők között kötött szerződéstől, a vállalkozó haladéktalanul, de legkésőbb az elállásról való tudomásszerzésétől számított tizennégy napon belül visszatéríti a fogyasztó által ellenszolgáltatásként megfizetett teljes összeget, ideértve a teljesítéssel összefüggésben felmerült költségeket is.

A vállalkozó a fogyasztónak visszajáró összeget a fogyasztó által igénybe vett fizetési móddal megegyező módon téríti vissza. A fogyasztó kifejezett beleegyezése alapján a vállalkozó a visszatérítésre más fizetési módot is alkalmazhat, de a fogyasztót ebből adódóan semmilyen többletdíj nem terhelheti.

Ha a fogyasztó kifejezetten a legkevésbé költséges szokásos fuvarozási módtól eltérő fuvarozási módot választ, a vállalkozó nem köteles visszatéríteni az ebből eredő többletköltségeket.

Termék adásvételére irányuló szerződés esetén a vállalkozó mindaddig visszatarthatja a vételárat, amíg a fogyasztó a terméket vissza nem szolgáltatta, vagy kétséget kizáróan nem igazolta, hogy azt visszaküldte; a kettő közül a korábbi időpontot kell figyelembe venni. Nem illeti meg a vállalkozót a visszatartás joga, ha vállalta, hogy a terméket maga fuvarozza vissza.

Ha a fogyasztó megfelelően eláll a szerződéstől, köteles a terméket haladéktalanul, de legkésőbb az elállás közlésétől számított tizennégy napon belül visszaküldeni, illetve a vállalkozónak vagy a vállalkozó által a termék átvételére meghatalmazott személynek átadni, kivéve, ha a vállalkozó vállalta, hogy a terméket maga fuvarozza vissza. A visszaküldés határidőben teljesítettnek minősül, ha a fogyasztó a terméket a határidő lejárta előtt elküldi.

A fogyasztó kizárólag a termék visszaküldésének közvetlen költségét viseli, kivéve, ha a vállalkozó vállalta e költség viselését.

7.2. Az alábbi esetekben a fogyasztót nem illeti meg a fentiekben szabályozott elállási és felmondási jog:

  • a szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés esetében a szolgáltatás egészének teljesítését követően, ha a vállalkozó a teljesítést a fogyasztó kifejezett, előzetes beleegyezésével kezdte meg, és a fogyasztó tudomásul vette, hogy a szolgáltatás egészének teljesítését követően felmondási jogát elveszíti;
  • olyan termék vagy szolgáltatás tekintetében, amelynek ára, illetve díja a pénzpiac vállalkozó által nem befolyásolható, a felmondási idő alatt is lehetséges ingadozásától függ;
  • olyan nem előre gyártott termék esetében, amelyet a fogyasztó utasítása alapján vagy kifejezett kérésére állítottak elő, vagy olyan termék esetében, amelyet egyértelműen a fogyasztó személyére szabtak;
  • romlandó vagy minőségét rövid ideig megőrző termék tekintetében;
  • olyan zárt csomagolású termék tekintetében, amely egészségvédelmi vagy higiéniai okokból az átadást követő felbontása után nem küldhető vissza;
  • olyan termék tekintetében, amely jellegénél fogva az átadást követően elválaszthatatlanul vegyül más termékkel;
  • olyan alkoholtartalmú ital tekintetében, amelynek tényleges értéke a vállalkozó által nem befolyásolható módon a piaci ingadozásoktól függ, és amelynek áráról a felek az adásvételi szerződés megkötésekor állapodtak meg, azonban a szerződés teljesítésére csak a megkötéstől számított harmincadik napot követően kerül sor;
  • olyan vállalkozói szerződés esetében, amelynél a vállalkozó a fogyasztó kifejezett kérésére keresi fel a fogyasztót sürgős javítási vagy karbantartási munkálatok elvégzése céljából;
  • lezárt csomagolású hang-, illetve képfelvétel, valamint számítógépes szoftver példányának adásvétele tekintetében, ha az átadást követően a fogyasztó a csomagolást felbontotta;
  • hírlap, folyóirat és időszaki lap tekintetében, az előfizetéses szerződések kivételével;
  • nyilvános árverésen megkötött szerződések esetében;
  • lakáscélú szolgáltatás kivételével szállásnyújtásra irányuló szerződés, fuvarozás, személygépjármű-kölcsönzés, étkeztetés vagy szabadidős tevékenységekhez kapcsolódó szolgáltatásra irányuló szerződés esetében, ha a szerződésben meghatározott teljesítési határnapot vagy határidőt kötöttek ki;
  • a nem tárgyi adathordozón nyújtott digitális adattartalom tekintetében, ha a vállalkozó a fogyasztó kifejezett, előzetes beleegyezésével kezdte meg a teljesítést, és a fogyasztó e beleegyezésével egyidejűleg nyilatkozott annak tudomásul vételéről, hogy a teljesítés megkezdését követően elveszíti a Rendelet 20. § szerinti jogát.

7.3. Ha a fogyasztó által megkötött szerződéshez járulékos szerződés is kapcsolódik, elállási vagy felmondási jog gyakorlása a járulékos szerződést is felbontja vagy megszünteti.

A fogyasztó a vállalkozónak a járulékos szerződés felbontásából vagy megszüntetéséből eredő kárát nem köteles megtéríteni, és a szerződés felbontásával vagy megszüntetésével összefüggésben tőle egyéb költség – a Rendelet 23. § (3) bekezdésében, valamint a 24–26. §-ban meghatározott esetek kivételével – nem követelhető.

A vállalkozó köteles a járulékos szerződésben részt vevő harmadik személy szerződő felet a fogyasztó elállásáról vagy felmondásáról haladéktalanul értesíteni.

7.4. Az elállási jog gyakorlásának módjai

Az elállási határidő a csomag kézhezvételét követően attól a naptól számított 14 nap elteltével jár le, amelyen a Vásárló vagy a Vásárló által megjelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik személy a terméket átveszi. Több termék egyidejű megrendelése esetén, a különböző termékek, különböző időpontokban történő kiszállítása esetén, az utoljára leszállított termék átvételétől számított 14 nap múlva.

Ha a Vásárló elállási jogával élni kíván, elállási szándékát tartalmazó egyértelmű nyilatkozatát köteles eljuttatni vállalkozóhoz a további elállási módok valamelyikét használva:

Elállás gyakorlása postai úton

Címzett:
Prémium Quality Kft.
Szeged
Bérkert u. 10.
6726
(Vásárló a borítékot megjelöli a következővel: „vásárlástól elállás” ezzel segítve vállalkozót, hogy ügyét soron kívül kezelje. Az elállási jog gyakorlásához vállalkozó mintát is csatol a kézbesített csomagban.)

Elállás gyakorlása e-mailben

Címzett:
office@premiumquality.hu
Vásárló a levelében megjelöli a következőket:
„Alulírott/ak kijelentem/kijelentjük, hogy gyakorlom/gyakoroljuk elállási jogomat/jogunkat az alábbi termék/ek adásvételére a következő számlaszámmal kiadott megrendelés tekintetében: [a megkapott csomagban található számla sorszáma]
A termék/ek átvételének időpontja:
A vásárló(k) neve:
A vásárló(k) címe:
Kelt:

Az igénybe vevő a vállalkozóval történő elektronikus kapcsolattartás során elektornikus leveleit arról a címről köteles küldeni, amellyel regisztrált a webáruházban.

8. A termékekre vonatkozó kellékszavatosság, termékszavatosság és jótállás

8.1.

Hibás teljesítésnek minősül a Ptk.6:157.§ (1) bek. szerint, ha a szolgáltatás a teljesítés időpontjában nem felel meg a szerződésben vagy jogszabályban megállapított minőségi követelményeknek. Nem teljesít hibásan a kötelezett (jelen esetben vállalkozó), ha a jogosult (Igénybevevő) a hibát a szerződéskötés időpontjában ismerte, vagy a hibát a szerződéskötés időpontjában ismernie kellett.

Fogyasztó és vállalkozás közötti szerződés esetén az ellenkező bizonyításáig vélelmezni kell, hogy a teljesítést követő hat hónapon belül a fogyasztó által felismert hiba már a teljesítés időpontjában megvolt, kivéve, ha e vélelem a dolog természetével vagy a hiba jellegével összeegyeztethetetlen.

Olyan szerződés alapján, amelyben a felek kölcsönös szolgáltatásokkal tartoznak, a kötelezett a hibás teljesítésért kellékszavatossággal tartozik.

8.2.

Kellékszavatossági igénye alapján a jogosult választása szerint

a)kijavítást vagy kicserélést igényelhet, kivéve, ha a választott kellékszavatossági jog teljesítése lehetetlen, vagy ha az a kötelezettnek - másik kellékszavatossági igény teljesítésével összehasonlítva - aránytalan többletköltséget eredményezne, figyelembe véve a szolgáltatás hibátlan állapotban képviselt értékét, a szerződésszegés súlyát és a kellékszavatossági jog teljesítésével a jogosultnak okozott érdeksérelmet; vagy

b)az ellenszolgáltatás arányos leszállítását igényelheti, a hibát a kötelezett költségére maga kijavíthatja vagy mással kijavíttathatja, vagy a szerződéstől elállhat, ha a kötelezett a kijavítást vagy a kicserélést nem vállalta, e kötelezettségének a Ptk.6:159.(4) bekezdés szerinti feltételekkel nem tud eleget tenni, vagy ha a jogosultnak a kijavításhoz vagy kicseréléshez fűződő érdeke megszűnt.

Jelentéktelen hiba miatt elállásnak nincs helye.

A kijavítást vagy kicserélést - a dolog tulajdonságaira és a jogosult által elvárható rendeltetésére figyelemmel - megfelelő határidőn belül, a jogosult érdekeit kímélve kell elvégezni.

A jogosult a választott kellékszavatossági jogáról másikra térhet át. Az áttéréssel okozott költséget köteles a kötelezettnek megfizetni, kivéve, ha az áttérésre a kötelezett adott okot, vagy az áttérés egyébként indokolt volt.

8.3.

A jogosult a hiba felfedezése után késedelem nélkül köteles a hibát a kötelezettel közölni.

Fogyasztó és vállalkozás közötti szerződés esetén a hiba felfedezésétől számított két hónapon belül közölt hibát késedelem nélkül közöltnek kell tekinteni.

A közlés késedelméből eredő kárért a jogosult felelős.

8.4.

A jogosult kellékszavatossági igénye a teljesítés időpontjától számított egy év alatt évül el. Fogyasztó és vállalkozás közötti szerződés esetén a fogyasztó kellékszavatossági igénye a teljesítés időpontjától számított két év alatt évül el. Ha a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződés tárgya használt dolog, a felek rövidebb elévülési időben is megállapodhatnak; egy évnél rövidebb elévülési határidő ebben az esetben sem köthető ki érvényesen.

A szavatossági kötelezettség teljesítésével kapcsolatos költségek a kötelezettet terhelik.

8.5.

Aki a szerződés teljesítéséért jótállást vállal vagy jogszabály alapján jótállásra köteles, a jótállás időtartama alatt a jótállást keletkeztető jognyilatkozatban vagy jogszabályban foglalt feltételek szerint köteles helytállni a hibás teljesítésért. Mentesül a jótállási kötelezettség alól, ha bizonyítja, hogy a hiba oka a teljesítés után keletkezett.

A jótállási igény a jótállási határidőben érvényesíthető. Ha a jótállásra kötelezett kötelezettségének a jogosult felhívására - megfelelő határidőben - nem tesz eleget, a jótállási igény a felhívásban tűzött határidő elteltétől számított három hónapon belül akkor is érvényesíthető bíróság előtt, ha a jótállási idő már eltelt. E határidő elmulasztása jogvesztéssel jár.

Amennyiben vállalkozó valamely termékre jótállást vagy garanciát vállal, ebben az esetben a jótállási vagy garanciális idő feltüntetésre kerül a termék ajánlatában.

Ha ilyen a termék ajánlatában nincs feltüntetve, akkor a Ptk. szerinti kellékszavatossági határidők az irányadóak hibás teljesítés esetén.

8.6.

Jogszabály által előírt jótállás eseteit a 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet tartalmazza, mely szerint a következő tartós fogyasztási cikkek részesülnek egy év jótállásban:

  1. Háztartási készülékek 10 000 Ft eladási ár felett, így különösen hűtőszekrény, fagyasztó, kombinált hűtőszekrény, villanytűzhely, mosógép, centrifuga, szárítógép és ezek bármely kombinációja, mosogatógép, vasaló, vízmelegítő, fűtő-, légkondicionáló- és egyéb légállapot-szabályozó berendezés, porszívó, gőzzel működő tisztítógép, szőnyegtisztító-gép, padlósúroló- és fényesítőgép, varrógép, kötőgép, villanybojler, szivattyú;
  2. villamos energiával működtetett konyhai kisgépek 10 000 Ft eladási ár felett, így különösen mikrohullámú sütő, kenyérsütő, kenyérpirító, kávéfőző, kávéfőzőgép, vízforraló, konyhai robotgép, grillsütő, olajsütő, ostyasütő, fánksütő, gofrisütő, szendvicssütő, elektromos palacsintasütő, elektromos pizzasütő, elektromos rotyogtatófazék, elektromos serpenyő, elektromos popcorn készítő, elektromos kontaktgrill, forgónyárs, mini tűzhely, rizsfőző készülék, tésztafőző, tojásfőző, ételpároló, légkeveréses főzőedény, gyümölcsaszaló;
  3. gázkészülékek 10 000 Ft eladási ár felett, így különösen tűzhely, konvektor, gázkazán, gázbojler, gázgrill, gázzsámoly, gázsütő, gázperzselő, gázlámpa;
  4. motoros kerti gépek és nem motoros kertészeti eszközök 10 000 Ft eladási ár felett, így különösen kapálógép, fűnyíró, fűkasza, tologatós fűnyíró;
  5. motoros kézi szerszámok 10 000 Ft eladási ár felett, így különösen láncfűrész, fúrógép, ütvefúrógép, sarokköszörű, körfűrész, gyalu;
  6. legalább egyéves kihordási idejű gyógyászati segédeszközök és készülékek, valamint napszemüvegek 10 000 Ft eladási ár felett;
  7. egészségmegőrző termékek és eszközök 10 000 Ft eladási ár felett, így különösen elektromos masszírozó, mágneses termék, fényterápiás eszköz;
  8. közlekedési eszközök 10 000 Ft eladási ár felett, így különösen kerékpár, elektromos kerékpár, elektromos roller, quad, motorkerékpár, segédmotoros kerékpár, személygépkocsi, lakóautó, lakókocsi, utánfutós lakókocsi, utánfutó;
  9. motoros vízi járművek 10 000 Ft eladási ár felett;
  10. gyermekgondozási cikkek 10 000 Ft eladási ár felett, így különösen pelenkázó-, illetve mosdató-állvány, babakocsi, magas- és asztalra szerelhető etetőszék, biztonsági gyermekülés;
  11. gyermekmegfigyelő berendezések 10 000 Ft eladási ár felett, így különösen légzésfigyelő, szívhangfigyelő, bébiőrző;
  12. gyermekhinták, csúszdák és hasonló tevékenységet igénylő gyermekjátékok bel- és kültéri, otthoni használatra 10 000 Ft eladási ár felett;
  13. világítástechnikai termékek 10 000 Ft eladási ár felett, így különösen lámpatest, fényforrás;
  14. biztonsági riasztó- és jelzőberendezések 10 000 Ft eladási ár felett;
  15. elektronikus hírközlő végberendezések 10 000 Ft eladási ár felett, így különösen telefon, mobiltelefon, telefax-készülék, több funkciós készülék;
  16. híradástechnikai készülékek 10 000 Ft eladási ár felett, így különösen üzenetrögzítő, kihangosító készülék; műholdvevő és AM Micro antenna rendszerek és ezek részegységei, televízió, projektor, videomagnó, rádió, autórádió, rádiós ébresztőóra, műholdas helymeghatározó, lemezjátszó, szalagos és kazettás magnó, CD-felvevő és lejátszó, DVD-felvevő és lejátszó, játékkonzol, Blu-ray lejátszó és -író, asztali médialejátszó, egyéni hangrendszer, keverőasztal, erősítő, hangszóró, hangfal, mikrofon és fülhallgató, head-set;
  17. információtechnikai készülékek 10 000 Ft eladási ár felett, így különösen asztali számítógép, laptop, note-book, tablet, PDA, monitor, nyomtató, szkenner, fényképezőgép, film- és hangfelvevő kamera, videokamera és camcorder, diktafon, fotónyomtató, film- és diaszkenner, MP3 és MP4 lejátszó, hordozható médialejátszó, pendrive, memóriakártya, akkumulátor-töltő, számológép, zsebszámológép;
  18. irodatechnikai berendezések 10 000 Ft eladási ár felett, így különösen iratmegsemmisítő, fénymásoló, laminálógép;
  19. írásvetítők és filmtechnikai berendezések 10 000 Ft eladási ár felett, így különösen film- és írásvetítő, filmnagyító, filmelőhívó- és filmfeldolgozó készülék;
  20. optikai eszközök 10 000 Ft eladási ár felett, így különösen távcső, látcső, mikroszkóp, teleszkóp;
  21. hangszerek 10 000 Ft eladási ár felett;
  22. órák és ékszerek 10 000 Ft eladási ár felett;
  23. bel- és kültéri bútorok, fekvőmatracok 10 000 Ft eladási ár felett;
  24. mérőműszerek, generátorok, tápegységek 10 000 Ft eladási ár felett;
  25. lőfegyverek 10 000 Ft eladási ár felett;
  26. sporteszközök, vadászathoz és horgászathoz kapcsolódó eszközök 10 000 Ft eladási ár felett;
  27. villamos energiával működtetett szépségápolási eszközök 10 000 Ft eladási ár felett, így különösen hajszárító, hajformázó, testszőrnyíró gép, epillátor, villanyborotva;
  28. nemes és félnemes szőrmésbőrből készült szőrmeruházati termékek 50 000 Ft eladási ár felett;
  29. az előzőekben felsorolt termékcsoportokhoz tartozó termékek tartozékai és alkotórészei 10 000 Ft eladási ár felett.

A jótállási határidő a fogyasztási cikk fogyasztó részére történő átadása, vagy ha az üzembe helyezést a vállalkozás vagy annak megbízottja végzi, az üzembe helyezés napjával kezdődik.

9. Panaszkezelés

Amennyiben kérdés vagy probléma merülne fel az adott céggel (Premium Quality Kft.), termékeivel vagy a szállítással kapcsolatban, Vásárló felkeresheti az ügyfélszolgálatot, melyet hétfőtől csütörtökig 8.00-16.30-ig, pénteken 8.00-14.00-ig érhet el telefonon, vagy üzenetet küldhet a weboldal ügyfélszolgálati oldalán feltüntetett kérdőív kitöltésével.

A panaszkezelés elsődlegesen elektornikus levelezés útján történik.

A vállalkozó elérhetőségei (telefonszám, postai levelezési cím) az ÁSZF 1. pontjában vannak feltüntetve a vállalkozó adatainál.

A fogyasztó a vállalkozó, illetve a vállalkozó érdekében vagy javára eljáró személynek az áru fogyasztók részére történő forgalmazásával, illetve értékesítésével közvetlen kapcsolatban álló magatartására, tevékenységére vagy mulasztására vonatkozó panaszát szóban vagy írásban közölheti a vállalkozással.

A szóbeli panaszt a Vállalkozás azonnal kivizsgálja és szükségeshez képest orvosolja.

Ha a fogyasztó a panasz kezelésével nem ért egyet, vagy a panasz azonnali kivizsgálása nem lehetséges, a vállalkozás a panaszról és az azzal kapcsolatos álláspontjáról haladéktalanul köteles jegyzőkönyvet felvenni, és annak egy másolati példányát személyesen közölt szóbeli panasz esetén helyben a fogyasztónak átadni, telefonon vagy egyéb elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panasz esetén a fogyasztónak legkésőbb az érdemi válasszal egyidejűleg megküldeni, egyebekben pedig az írásbeli panasz alábbiak szerinti elbírálására vonatkozó szabályok szerint köteles eljárni.

A telefonon vagy elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panaszt a vállalkozás köteles egyedi azonosítószámmal ellátni.

Az 1997. CLV. Fogyasztóvédelemről szóló törvény 17/A.§-nak megfelelően

A panaszról felvett jegyzőkönyvnek tartalmaznia kell az alábbiakat:

  • a)a fogyasztó neve, lakcíme,
  • b)a panasz előterjesztésének helye, ideje, módja,
  • c)a fogyasztó panaszának részletes leírása, a fogyasztó által bemutatott iratok, dokumentumok és egyéb bizonyítékok jegyzéke,
  • d)a vállalkozás nyilatkozata a fogyasztó panaszával kapcsolatos álláspontjáról, amennyiben a panasz azonnali kivizsgálása lehetséges,
  • e)a jegyzőkönyvet felvevő személy és – telefonon vagy egyéb elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panasz kivételével – a fogyasztó aláírása,
  • f)a jegyzőkönyv felvételének helye, ideje,
  • g)telefonon vagy egyéb elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panasz esetén a panasz egyedi azonosítószáma.

Az írásbeli panaszt a vállalkozás – ha az Európai Unió közvetlenül alkalmazandó jogi aktusa eltérően nem rendelkezik – a beérkezését követően harminc napon belül köteles írásban érdemben megválaszolni és intézkedni annak közlése iránt. Ennél rövidebb határidőt jogszabály, hosszabb határidőt törvény állapíthat meg. A panaszt elutasító álláspontját a vállalkozás indokolni köteles.

A vállalkozás a panaszról felvett jegyzőkönyvet és a válasz másolati példányát öt évig köteles megőrizni, és azt az ellenőrző hatóságoknak kérésükre bemutatni.

Amennyiben a panasz elutasításra kerül, úgy a fogyasztó az alábbi ÁSZF 10. pontjában megjelölt békéltető testületnél kezdeményezhet eljárást.

A vállalkozó a felek közötti vitarendezésben önálóan nem veszi igénybe a Békéltető Testület eljárását.

10.Vegyes rendelkezések

Szolgáltató és Igénybevevő vitás ügyeiket elsősorban perenkívül békés úton próbálják meg rendezni.

Amennyiben a perenkívüli vitarendezés nem sikeres a felek között, úgy jelen ÁSZF hatálya alá tartozó esetleges jogvitáik rendezésére kikötik pertárgyérkéktől függően hatáskörrel rendelkező, a Szolgáltató székhelye szerint illetékes bíróságot.

A termékek minőségével, biztonságosságával és a termékfelelősségi szabályok alkalmazásával, valamint a szerződés megkötésével és teljesítésével kapcsolatos fogyasztói jogvita bíróságon kívüli, békés rendezése céljából az Ügyfél eljárást kezdeményezhet a lakóhelye szerint illetékes szakmai kamara mellett működő békéltető testületnél.

Csongrád Megyei Békéltető Testület
6721 Szeged, Párizsi krt. 8-12.
Telefon: 06-62/554-250/118 mellék
bekelteto.testulet@csmkik.hu;
levelezési cím: fentiekkel megegyező
Fax: +36-62/426-149

Rólunk írták
Gyerek ágynemű webáruház, Premium Quality Kft.
© 2014-2018. Minden jog fenntartva.
GDPR Adatlekérés
GDPR Adattörlés